کد ابزار لودینگ

ایران دانلود
فرهنگسرای اطلاعات


در این درس به بخش های باقیمانده در قسمت Visitors می پردازیم که شامل Behavior و Technology و Social و موبایل است.


توسط glassy



در ادامه درس گذشته در این درس به بررسی بخش Demographics می پردازیم که در آن شما می توانید اطلاعات ارزشمندی از پراکندگی جغرافیایی بازدیدکنندگان خود بدست آورید.


توسط glassy



در درس گذشته با بخش های مختلف گوگل آنالیتیکز به صورت مختصر آشنا شدید. یکی از این بخش ها، بازدیدها (Visitors) است که برای راحتی کار از این پس تنها آن را Visitors می نامیم. بخش Visitors شامل ۶ زیر مجموعه است که هر یک از آنها اطلاعات گرانبهایی را در مورد بازدیدکنندگان وب سایت تان در اختیار شما قرار می دهند. در این درس و دو درس آینده به صورت مفصل به بیان ویژگی ها و کاربردهای هر یک از این بخش ها می پردازیم.


توسط glassy



در این دوره آموزشی شما با دو بخش اصلی گوگل آنالیتیکز یعنی داشبوردها (Dashboards) و سایت من (My Site) آشنا می شوید و آشنایی با دیگر بخش ها را بر عهده خودتان می گذاریم تا در صورت نیاز با کمی جستجو در اینترنت در مورد آنها اطلاعات کاملی را پیدا کنید. علت تمرکز بر روی این دو بخش نیز آن است که این دو بخش برای کاربران ایرانی پرکاربرد هستند.


توسط glassy



فرض کنید که می خواهید وضعیت بازدیدکنندگان وب سایت خود را از طریق ابزارهای وب سایت خود بسنجید؛ برای این کار شما باید یک سرور، مرکز داده ها و همچنین فضای کافی برای ذخیره کلیه اطلاعات بازدیدکنندگان خود در اختیار داشته باشید و علاوه بر آن به فرد یا افرادی متخصص نیاز دارید که این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند. به همین دلیل این روش برای شما هزینه بر و وقت گیر است. اما با استفاده از گوگل آنالیتیکز شما تنها با وارد کردن یک کد جاوا اسکریپت (Java script) تمامی مراحل بالا را بر عهده سرورهای قدرتمند گوگل می گذارید.


توسط glassy



گوگل آنالیتیکز مانند یک دستگاه رادیولوژی است که هر آنچه در زیر پوست وب سایت شما می گذرد را به نمایش می گذارد. اما قبل از اینکه به سه نکته طلایی گوگل آنالیتیکز بپردازیم، بد نیست نگاهی گذار به اهمیت هدف در مدیریت یک وب سایت را داشته باشیم.


توسط glassy



اگر شما صاحب یک وب سایت و یا یک وبلاگ نویس باشید و یا از خوانندگان وبلاگ باشید، به طور قطع به شمارنده ای که تعداد بازدیدکنندگان کل، ماهانه، روزانه و... را نشان می دهد برخورد کرده اید. در فضای اینترنت هزاران ابزار آمارگیری برای وب سایت های مختلف وجود دارد که به شما آماری را می دهند، اما باید به این نکته دقت کنید که این آمار و اعداد را که از روش های مختلف جمع آوری کرده‌اید تنها یک مشت عدد هستند که بدون تجزیه و تحلیل ارزشی ندارند و با گذشت هر روز، آمار روز قبل را در سطل آشغال می ریزید!


توسط glassy



امروزه دیگر گشت و گذار در وب، سفر یک نفره و مکاشفه در تنهایی نیست، زیرا شبکه های اجتماعی از قبیل فیس بوک، توییتر و... به بخش جدایی ناپذیری از فرهنگ زندگی آنلاین تبدیل شده اند. در کنار آن هر جا تعداد کاربر زیاد می شود، توجه ی هکرها و افراد سوء استفاده گر را هم به خود جلب می کند. برای همین، این شبکه ها در حال تبدیل شدن به حفره های مهم امنیتی هستند که هر روزه کاربران زیادی را در کام خود فرو می برند.


توسط glassy



فراگیر شدن شبکه های بی سیم سبب شده که از دست سیم ها تا حدی راحت بشویم. اما وقتی از طریق یک کابل به شبکه یا اینترنت متصل هستید، حداقل خیال‌تان راحت است که کسی اطلاعات را در مسیر منتقله از کابل تا کامپیوتری که به آن متصل هستید، نمی بیند. اما در یک شبکه ی بی سیم هر کسی که در برد امواج باشد، قادر است تا در ارتباط شما سرک بکشد و اگر اصول امنیتی لازم را رعایت نکرده باشید، به راحتی به اطلاعات شما دسترسی پیدا می کند. احتمالا در خانه یک شبکه ی بی سیم برای اشتراک اینترنت راه اندازی کرده اید یا اینکه قصد دارید در آینده یکی راه اندازی کنید. برای امن کردن آن چه کارهایی انجام می دهید؟


توسط glassy



صفحات سایت
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : ایران دانلود